25. mai 2010

Å tenke nye bruksområder

Jeg har hatt meg en rundtur på nettet igjen, og har kommet over flere "anderledes" bruksområder for helt vanlige ting, som vi gjerne omgir oss med. Disse knall gule tennisballene, ble jo riktig så søte, og skøyer aktige som håndkleholder.
Å bruke det flotte dukkehuset som hylle på vaskerommet, var nesten litt drøyt synes jeg, for huset var jo utrolig flott og sjamerene. Men det duger jo abolutt som hylle til lillesøster er blitt mamma selv og vil ha det tilbake til sin egen lille datter.... :-)
Å bruke den gamle jernrive hode som knaggrekke til alle smykkene synes jeg er en super ide, og absolutt noe som jeg kunne ha kopiert.

Har du noen morsomme og anderledels bruksområde for helt vanlige saker og ting?
Selv har jeg kopiert denne ideen. Den flotte silver toastholderen som jeg kjøpte på Porto Belloroad duger absolutt som brevholder for dagens post.
God uke til dere som er innom, det er ikke lenge til helg igjen!! Deilig... :0)

2 kommentarer:

Frk Nøysom sa...

Enda et fornøyelig innlegg om nye bruksområder fra deg! :-) De tennisballhåndkleholderne må jo være en garantert kur mot morgengrettenhet!Og mye bedre anvendelse av den nydelige toast-rack'en til brev enn til toast. Jeg mener, hvem vil ha kald toast?(som det vanligvis blir hvis man putter ristet brød i en toast-rack). Min datter har et nydelig dukkehus som hun egentlig har vokst fra, men hylle på vaskerommet? Ikke så sikker på det, men veldig artig å se at noen har tenkt tanken!

Har ikke alltid så mye fantasi til å finne på sånt selv, men synes det er utrolig gøy å se hva andre får til. På ikeahacker.com er det ofte morsomme prosjekter og "makeovers".

Takk for koselig kommentar inne hos meg, forresten. Håper det er greit at jeg linker deg, sånn etterhvert når jeg finner ut hvordan. :-)

Jane sa...

Så mange smarte løsninger da ;0)
Tennisballene hadde også vært kule på barnerom kanskje? ;0)

Klem Jane!