31. mai 2010

Flittig som en maur


Dette blir ikke noe heder innlegg til mauren, for akkurat nå er mauren blitt min største fiende... og jeg er ganske så irritert på de små flittige arbeiderne!!


Tror du ikke Maurius "den andre" har tilkalt hele familien sin? Ja brødre og søstre, kusiner, onkler og tanter, ja hele slekten er invitert, for å ta hevn over Maurius "den første", som måtte bøte med livet i fjor. De små skapningene har innvadert den store flotte pionplanten min, og forsyner seg glupsk av den deilig nektaren som de skjønne pion knoppene har. At dronningmor har stått på i vår, viser hyrden at familiemedlemmer!!

Det samme skjedde i fjor også, og jeg trodde virkelig at familien hadde lært, siden Maurius den første måtte bøte med livet ..... Men den gang ei!! Men jeg gir meg ikke så lett!! Så her kommer det en advarsel til den flittige familien!! Den lille blå flasken med ett slikt merke på er funnet. Så KEEP OUT !!!

Ingen kommentarer: