21. des. 2008

Jeg er blitt tagget


Irene har tagget meg, og utfordringen var ikke helt enkel, for når du er blitt en voksen dame så er det kjekt å få gaver uansett. Det er ikke lengre så mange av dem under treet, og det er som oftes mye omtanke bak de få gavene som jeg nå får:0)

Men jeg husker godt en gang jeg fikk en julegave som jeg ble utrolig skuffet over, om jeg kan si det slik... :0)Jeg var 14 år og dunjakken Millet var den store slageren sammen med Isba sko, og gjett om det stod høyt på ønskelisten min!! Mormoren min arbeidet på den tiden i en klesbutikk, så når jeg så den store myke pakken under juletreet fra morfar og mormor, gjorde hjerte ett hopp for endelig så skulle jeg også få deilig dunjakke!!


Skuffelsen stod nok skrevet i ansiktet mitt da jeg åpnet gaven senere på kvelden og fant en helårs dyne... I dag ler min mor og jeg av det hele, for til fødselsdagen min i januar ble det på salg det året kjøpt dunjakke. Ikke Millet, men dog en annen flott som du kunne gjøres om til dunvest også fikk jeg flott steinvasket Levis 501 bukse. O- lykke for en som fylte 15 vintre på 80-tallet.


Men over til utfordringen.
1. Jeg ønsker meg ikke undertøy. Ønsker ikke å måtte oppgi størrelsen min til noen.
2. Skapene mine er fylt til randen av glass, glassfat og porselen så det sier jeg nei takk til i år.
3. Ikke sengetøy ønsker jeg heller, da jeg alt har mange fine i flotte farger som jeg liker.
4. Ikke noe spisene som sjokolade osv. ønskes under treet, for jeg har lyst til å starte ett smalere liv i 2009.
5. Starinkubbelys fra Ikea er heller ikke noe som jeg ønsker. De brenner fint i starten, så blir det bare tull...

6 kommentarer:

Christine Louise sa...

Hehe, sikkert godt for mange å vite hva du IKKE ønsker deg :) Like greit det ;) Ha en flott søndag. Klem

Guttemamma sa...

Skjønner at vi var ungdommer på samme tid...hi-hi

Cruzidull sa...

OI! Har du tagget meg.
Haha. Skal se om jeg får svart på den nå før julaften.
:D
Ha en fin jul!!!

Sologbolig sa...

Hei! Eg er bare innom for å ønska deg ei fin og hyggelig jul. Kos deg masse.

Unknown sa...

Takk for at du raust deler fine ideer, hyggelige hverdagsproblemer og varme tanker med oss som liker å blogge med deg. Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul og et godt nytt år.
Klem...Ellen

Guttemamma sa...

....og dere og, igjen...hi hi!! Klem vra Anette