9. nov. 2008

Søm, Tilda og litt om livet...

I går fant jeg endelig roen, og satte meg ned med min gode venninne Bernette (symaskinen). Jeg tittet i stoffskuffene mine og inspirasjonen kom krypende. En julegave- en liten juleduk ble til og en Tilda engel som har lagt i ufo-haugen lenge ble også ferdig gjort, og om jeg skal være ærlig så var jeg ganske så fornøyd med resultantene og ikke minst med at det ble ferdig gjort!

Det var jammen godt å gjøre noe kreativt, for det har vært en høst full av bekymringer, tanker, liten lyst og overskudd til håndarbeid. Jeg har startet på mange prosjekter, og strikkekurven er full av halvferdige arbeider, for når jeg har møtt på vankeligheter mellom pinnene, har jeg gitt opp litt for fort, og det er egentlig ikke meg. Men nå begynner jeg å ”vende” tilbake sakte og sikkert føler jeg:0)


Årsaken for alle bekymringene i høst, er at i august fikk vi beskjeden om at jenten vår hadde en cyste i foten. Hun har gått i ett halvt år med store smerter i foten, og etter som akilles senebetennelsen (som legene og vi trodde det var) aldri forsvant ble det tatt CT og MR, og uhyggelig nok fant de en cyste i helregionen med en diameter på 1, 6 cm i den lille puselanken.
Etter lang vente- og utredningstid fikk vi i forrige uke beskjed om at cysten var godartet, og at legene ikke så grunn for å fjerne den. Litt rart synes vi at det skulle gå så lang tid før vi kunne få vite det, og selv om vi puster lettet ut for at det ikke er farlig, så blir en skeptisk og alt blir så skremmende og overveldende om jeg kan kalle det for det. Men vi må stole på beslutningen legene har tatt, og vi er overlykkelige for at det ikke er alvorlig. Så vi holder fast med den gode tanken.


Lillemor er også hoppende glad, og etter jul er hun klar for å starte på turnen igjen, og ingen ting er bedre enn det!!
Ha en stålende søndag, og til dere Pappaer, Gratulerer med farsdag!!

10 kommentarer:

Guttemamma sa...

Så kjempeflink du har vært,klapp deg selv på skulderen du!! Ja, jeg fikk til bakgrunn, takket være deg!! Ble veldig fornøyd...HUff, det med adtteren din var ikke noe særlig. Så redde dere må ha vært...:-(. Så godt å høre at det er godartet, og da MÅ dere jo stole på det som du sier! Varm klem

Guttemamma sa...

Det blir jeg kjempeglad for,tusen takk!! Har linket deg for lengst,hm...håper jeg sa fra?? Klem

rod i hob sa...

Så nydelig blogg du har!!
Spesiellt bakgrunnen :-)

Håper det går bra med jenta dåkkas!!

Alle oss sa...

Nydelig blogg og nydelige bilder :-)

Anonym sa...

Det er ikke noe kjekt når ungene våre er syke, og i alle fall når vi ikke vet hva som er galt. Er kjempeglad for det går bra nå!

Anonym sa...

Nydelig Tilda-engel!! Fantastisk gode nyheter med jenten din!! Da kan du bare glede deg til jul og juleforberedelser!!! Hilsen Tone som ellers er anonym..

Christine Louise sa...

Så utrolig flink du er til å sy.. Jeg har såååå lyst på en Tilda. Men har ikke symaskin og usikker på om jeg er flink å sy ;)

Håper det er greit at jeg linker til deg ;)

Irene sa...

Så flott at alt var bra med henne!! Ingenting er verre enn at barna har det vondt. klem

pepperkverna sa...

Den TIldaen var da fantastisk! Så flink du er. Hege

Cruzidull sa...

Huff. Forstår godt at du har vært bekymret. Syns likevel det er rart de ikke fjerner den, for hun har jo hatt mye plager.
Ønsker dere alle en riktig god helg!
(ps, jeg gleder meg til å se bamsene dine. Kom på at jeg faktisk hadde en bitte liten en til deg her, som jeg glemte å gi deg sist jeg var i Bergen. Får se om den ikke får prøvd seg en liten tur med den vernede bedriften posten)