3. nov. 2008

København II


Etter oppfordring/påminnelse fra Frøken Englefjes kommer det flere bilder og shoppingtips fra turen min til København. Dessverre så var ikke Tivoli julemarked åpent enda, men 14. november åpner de dørene, og etter hva jeg har hørt og sett på bilder så er det en opplevelse!!

Søstrene Grenes som ligger på Strøket, midt mellom Rådhusplass og Torget (med fontenen) er et "møst". De som bor i Stavanger er heldige for de har butikken i sentrum, men den på Strøket var kjempe stor og det er utrolig hvor billig ting og tang er her. Jeg kjøpte med meg mange røde julekulefugler som jeg skal ha på juletreet i år. De hadde også hvite og svarte dersom du liker det bedre.
Siden de bare kostet 9.90 d.kr (13,90 n.kr) så var det mer til overs...

Kan blandt annet nevne at bånd med teksten God Jul à ca 3 meter for 5,50 nkr. og koselig vellduftene sepe for ca 5 kr og paleet bånd til 7,90 for 3 meter ble med hjem. Utrolig billig ikke sant??
Ja det er lett for å bli drevet med, og bruke penger på mye en ikke hadde tenkt eller forestilt seg at en hadde bruk for. Men alt kommer jo godt med en dag... "knis".
Etter en time hos søstrene gikk turen videre...Vi hadde fått hotte tips før vi dro om hvor vi burde gå, så turen gikk så videre til
Grønlykke som ligger i en parallell gate til Strøket er også verdt et besøk. (Gå til du ser fontenen på Torget og gå inn i sidegaten til høyre dersom du kommer fra Rådhusplass.) Grønlykke var en fargeglad butikk som solgte litt Green Gate, Rice og div. annet, og som også hadde hadde en søsterbutikk som solgte stoff. Synes det var litt dyrt her, så turen gikk fort videre. Lengre nede i gaten lå Kirch, og vis à vis på hjørne lå en gøy "amerikansk" butikk med mange flotte blikk plakater og annet gøy "from Junaiten". Siden jeg er så glad i det romantiske gikk turen videre til Lisbeth Dahl som ligger opp til venstre når du står på Torget med fontenen. (opp forbi det store kjøpesenteret Illum)
Hos LD var det mye fint (i mine øyne) og til hyggelige priser. Betjeningen var også koselige, og pakket alt pent inn. Jeg kjøpte litt advent gaver til frk. Fryd og tenk jeg har klart å holde det hemmelig!! ;0)

På vei tilbake til Strøket oppdaget jeg at jeg hadde løpt forbi en annen interiør butikk som solgte mye Green Gate. Husker ikke hva butikken heter, men du gikk opp en liten trapp så var du der...
Ellers så bør en ta turen innom Illum shoppingsenter som for meg virket som ett lite minatyr av Herrods. Her var det bare merke varer og flott design. I øverste etg. var det laget i stand julemarked med mye spennende til ok priser og ikke minst mye julepynt tips til dere nevenyttige flinke damer her i Blogglandia, for se her dette klarer mange å sy selv:
Stjerne og sopp i velur med perler på

sopp, griser, kremmerhus og blomster i mange ulike fargeglade stoffer, og som ser enkle ut å sy

Det ble mye shopping i dette innlegget, så jeg håper dere bærer over. Skal du til København i nærmeste framtid, så kan jeg opplyse at butikkene hadde skilt i vinduene som sa at de hadde søndagsåpent i hele november. Hilsen en som nå er innlagt, for å kurere shopperholiker abstinensene. tji hi...

7 kommentarer:

Irene sa...

Hold på lommeboken sier jeg bare, det var utrolig mye fint der.

Frøken Englefjes sa...

takk takk, nå har jeg klippet og limt og før jeg drar skal jeg printe ut alle tipsene jeg har samlet.si fra hvordan det gikk med pizzasnurrene da!

4 vegger sa...

Hei!
Så utrolig flott bloggen din er, er innom ofte :) Blir veldig inspirert! Skulle ønske jeg bodde litt nærmere danmark.. Kjempekoselig og altfor masse å shoppe i københavn. Ta gjerne en titt innom meg også :) www.denlillalykken.blogspot.com.

Ha en fin dag :)

Guttemamma sa...

Skjønner at København er stedet nå før jul...så mye lekkert! Du, hvordan klarer du å få så fin bakgrunn på siden din???

by Siv sa...

Så kjekt med shoppingtips i København. Skal notere hvis turen går der om ikke så lenge hihi
Vet ikke om hun får inn flere slike bokstaver... Syns de var veldig fine!
Ha en strålende flott kveld
*Siv*

Therese sa...

Finnes det en hel butikk med Lisbeth Dahl? Å herregud at jeg gikk glipp av den *river seg i håret*. Jeg tror jeg skal skrive ned tusleturen din så jeg har den. Takk for flotte bilder og masse inspirasjon. I wanna go to Denmark baby :)

Karina`s hjem sa...

Heisann:)
Her var det myyyyye fint, elsker green gate:)
Jeg blir virkelig inspirert når jeg ser i bloggen din, mye fint:)
ha en fin onsdagskveld:)