24. juni 2009

St. Hans


Må bare vise bildene fra det fantastisk flotte tønnebålet (verdens største og eneste) her på Laksevåg i Bergen, før jeg kryper til sengs. Ja, en ny dag har alt begynt. Men hva gjør det? Det er midtsommer natt... ;) Legg merke til de tre som er på vei til toppen for å tenne bålet!


Bålet er bygget av de flinke guttene i Laksevåg buekorps og har lange og dype tradisjoner her på Laksevåg.


En fantastisk opplevelse for liten og stor, og med det flotte været som vi hadde i dag ble det en fin ramme rundt dagen St. Hans.

Med koselig og fin underholding fra scenen inne på området, var det ikke fritt for at det smårykket litt i dansefoten. :0) Vi "Fryder" hadde egentlig ikke lyst å gå hjem å legge oss, men i morgen er det siste skoledag og arbeidsdag, så fornuftige vi er var vi hjemme... kremt, kremt... i tolv tiden.

På "gratishaugen" var det også underholdning av en kjempe flink sjonglør "from over ther", som sjarmerte oss alle i senk. Tror han fikk mange kroner i hatten sin.

Med rødmende kveldsol ønsker jeg dere alle god sommer og en fantastisk flott ferie med mange flotte og spennende opplevelser.

5 kommentarer:

KATE ♥ sa...

Fantastisk, jeg så det på TV igår.

Sologbolig sa...

For et fantastisk bål, det må være landets flotteste. Forstår godt at du ikkje hadde lyst til å gå heim. Ha ein fin dag i dag.

Christine Louise sa...

Kjempe flott bål altså :)
Jeg var ikke på laksevåg og så på dette i år.
Men det er en stor begivenhet..

KLem

Unknown sa...

Ja, se der, ja, der er bålet de viste på nyhetene, imponerende!
Min far var fra Laksevåg, så da følger jeg litt ekstra med... Han var av de barna som måtte flyttes fra skole og livet for øvrig der i hui og hast da tyskerne kom.
Vi var også forholdsvis fornuftige på selve st. Hans aften, men lørdagen i hagen ble laaaang...og delvis ut i neste morgen (og det har jeg egentlig blitt for gammal til! nuvel).
Kveldsklem fra b-mennesket nanni :)

Velkommen AS sa...

Imponerende blå.. Tøft gjort av de som klatrer! (selv med sikring...)