17. juni 2009

Lavendel


Duften er i luften, og det lukter så utrolig herligt og godt i heimen, for i dag gikk turen innom Home & Cottage , og med hjem i posen hadde jeg Durance reingjøringsmiddel. Ja husvasken gikk som en lek...


Viste du forresten at lavendel tilhører leppeblomstfamilien some er en plantefamilie som omfatter 210 planteslekter? Familien omfatter en lang rekke krydderurter, som mynte, bergmynte (oregano), rosmarin, basilikum, sar, timian, salvie og isop. Det er ikke rart at jeg føler at hele Provence er kommet inn i stuen min Mmmm deeeilig og det midt på en onsdag!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Denne fikk jeg lyst til å prøve også! Konkurranse på bloggen min om du er leseglad... reglene er utvidet - har ikke helt taket på disse reglene er inne ennå, skjønner du.. hm...
Ha en strålende dag!

salige lavendel sa...

Veldig fint bilde øverst av Lavendel med bie på. Finnes ikke noen bedre duft enn Lavendel når man gjør rent...eller når som helst ellers for den saks skyld.