27. aug. 2008

Hvorfor blogger du?



Emmeline har utfordret oss bloggere i ett av sine innlegg som du kan lese her.

Ja, så hvorfor blogger jeg?? :0) :0)

Her er svaret som jeg la igjen hos Emmeline. Litt langt men er du nysgjerrig så er du velkommen til å lese;0)

Interiør/hobbyblogger = kreative damer;0)

Ja som mange andre skriver, så blogger jeg for hobbyens del, og for å dele min kreative side og for å hente inspirasjon for å utvikle mine kreative side mer.

Et aldri så lite snev av ekspresjonisme er det vel bloggen min og alle dere andre sine blogger er uttrykk for? Ordet ekspresjonisme dukket bare opp i tankene når jeg begynte å svare på innlegget ditt Emmeline, og med frykt for å ordlegge meg feil slo jeg opp ordet: ”Ekspresjonisme”- Kunstretning som prøver å uttrykke den indre opplevelsen hos kunstneren, står det i synonomordboken, og er det ikke det handler om jenter? Ja, hvordan vi opplever gleden av å utveksle opplevelsen rundt det å få den ”rette” puten i sofaen, gleden over å sy en vakker veske, heller gleden over å kunne fryde oss når vi endelig har klart å dra gubben vekk fra fotballkampen for å hjelpe oss med å pusse ned den gamle furukommoden for å male den hvit? For slik jeg ser det så er vi bloggere kunstnere alle sammen:0)

I det siste har mange av oss også begynt å skrive litt mer om hverdagen vår, og du Emmeline klarer virkelig å "få det ut". Du skrivet åpent, og vi andre bloggere kjenner oss så godt igjen og det er så herlig å vite at det er ikke bare vi som har ”håpløse, distree og rotete” barn. Du for oss til å le og tenke på hvor heldige vi egentlige er som har disse herlige små menneskene rundt oss, i det vi snubler i en Playstation ledning, eller irriterer oss grønn over alle smulene i sofaen. For selv om jeg ikke har hvit Ektorp sofa så merkes smulene også i min brune skinn sofa, men pytt sann:0)

I morges satt jeg på bussen og tenkte på bloggen min.(Jeg hadde da ikke lest innlegget ditt) Jeg satt og funderte med meg selv, om jeg kom til å blogge om 10-15 år, og jeg lurte på hva i alle verden skriver jeg om da? Kommer jeg til å bli mer åpen om min hverdag, eller kommer jeg til å avvikle siden? Jeg merker at jeg er ganske så sparsom med teksten på bloggen min i redsel for hva andre vil synes og mene om det jeg skriver. Det er vel janteloven som ligger som en klam hånd rundt ordene mine, og som gjør at jeg begrenser meg. Men det er det du har fått så fint til Emmeline. Ja du skriver åpent om tanker og opplevelser, men like vell så klarer du å pakke dem mykt inn i morsomme ord og med en herlig letthet, som bergtar oss lesere og gjør oss til kikkere i din hverdag. Keep on going!!

Takk for at du deler Emmeline og for at du skaper debatter, vi trenger det!! Tilslutt så må jeg bare spørre: Når kommer intervjuet ditt i avisen og hvilken avis var det som ringte? Tji hi…

Må bare komme med en liten kommentar til... Tror journalistene er litt misunnelige jeg!! Ja, jeg tror de ikke forstår helt dette lille samfunnet og kontaktnettet vi husmødre har bygget hos her inne i Blogglandia, og det pirrer dem!!

Ha en fin dag:0) og legg gjerne igjen en liten mld. og hvorfor du blogger. Hilsen en nysgjerrig Frue... ( tji hi)

1 kommentar:

merete sa...

Ingunn spurte om det samme i mai, og da svarte jeg dette:
motivsjonen og meg i bloggerverden.
Takk for flott innlegg! Fulgte linken til emmeline og la inn noe av det samme svaret mitt der :-)