18. aug. 2008

Et mors lodd i livet


Ja, her i huset er det mor som har jobben med å få bokbind på alle de nye skolebøkene. Ikke akkurat en drømmejobb som jeg frivillig har meldt meg til hver høst, men det er nå bare slik det en gang er. Eller som min mor sier ” det er en kvinnes lodd her i livet det…”!!
Hm, Hr. Fryd sitter å sapper mellom de ulike tv-kanalene denne ettermiddagen, for å oppdatere seg i hvem som har vunnet OL gull, og hører nok med vilje ikke sukkene fra kjøkkenbordet. Ja, ja trøsten fikk jeg fra poden ” Mamma, når jeg har fått barn så slipper sikkert min kone å legge bind på skolebøkene til våre barn, for da har vi bare digitalebøker”.

Ja, heldigvis for meg, for slik ståa er her i huset nå, så ser jeg for meg at jeg må hjelpe både barnebarn og oldebarn med å legge bind på skolebøkene, for jeg har ikke klart å lære bort kunsten. (og det har ikke skolen heller!!) Eller er det rett og slett jeg som vil at det skal se så forbasket pent og pyntelig ut at jeg gjør barna og meg selv en bjørnetjeneste?

Ja, ja etter å ha lest Emmelines innlegg om skolestart, ble jeg beroliget om at det er ikke bare jeg som er en smule hysterisk og vil barna det beste. Fnis...

God skolestart til liten og stor!!

4 kommentarer:

elisabeth sa...

Her er det far som tar bind på, og eldstemann klarer det selv...hihi:)
Lenge siden jeg sluttet å bry meg om brettekanter alle veier...puh! Det ble altfor slitsomt, så ære være de som orker:)

Anonym sa...

Herlig bilde av barna.
Ha en flott helg.

Fru Fryd sa...

Bilde er lånt på google. Fnis..:-)

Irene sa...

Hehe, godt å høre at det ikke bare er meg som vil at bøkene skal se bra ut.