28. mai 2009

Nå ruller jeg....


(Bønner)
Etter en helaften gourmekveld med vegetar mat, er jeg klar for å rulle i seng, god og mett. Men aller først må jeg dele bildene med deg, av de spennende og deilige rettene, som kokken Petra ba oss lage i dag.

Ja, for en gourmeaften med nabodamene betyr at vi alle tar del i matlagingen. Kjempe koselig og utrolig spennende og lærerikt. Kokk Petra står for innkjøp og meny, og hun delegerer oppgavene til ivrige kokkelærlinger.

Min oppgave denne kvelden var å lage persille pesto, gul pesto og pesto bianco. Nydelige farger og ikke minst fantastisk smak!


Pestoene ble servert sammen med Paprika med Tofu og en lett bladsalat som forrett.

Paprika med Tofu.


Hovedretten var Rødgryte med bønner, og for meg som elsker tomater så var jo dette himmelsk.
Gryten ble servert sammen med vilris, som var tilsatt gressfrøkjerner, mmm deilig å ha noe å sette tennen i.
Til dessert var det hjemmelaget is, med varme kirsebær. Himmelsk kan du gjette

Ønsker alle som er innom en flott Pinse med masse sol. Her Vest trenger vi nå å tørke opp litt, så jeg krysser fingrene for at godværet slår til.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser herlig ut!!! Og heldigvis for eg så fikk jeg også smake...God pinse til dere og takk for en skikkelig flott gourmetkveld!!

Maliva`s verden sa...

Hei,titter innom for å ønske deg en superfin pinsehelg...ser ut som et hææærlig måltid dere har hatt også:O)Ble faktisk sulten her jeg sitter,får ta meg litt frokost kanskje..hi-hi.Klem fra Maliva