11. mai 2009

Dukketeater


(teater i døråpningen)
Her om dagen møtte jeg barnehagevenninnen min igjen på bussen. Det var utrolig kjekt treffe henne, for nå var det en stund siden sist.;0)Møte med henne fikk meg til å tenke på tiden i barnehagen for ca 30 år siden, og vår forkjærlighet til å spille dukketeater for de andre barna.

Billetter ble laget og solgt til de andre barna som betalte med monopolpenger, og vi rekruttere også billettør og teatersjef. Forestillingen ble til underveis, og det til fullstappet sal og stående applaus.


Som oftes handlet historien om prinsesser og prinser. Men også skumle spøkelseshistorier om en apekatt som satt inne i et skap og skrelte en blodappelsin ble dramatisert... hi, hi...

Det er sikkert mange bloggere som kjenner igjen de to skumle repratørene Pompel og Pilt...
og ikke minst The Muppet Show, som var til stor inspirasjon for oss.
Ja det var tider det!! Koselig å ta en tur nedover Memory Lane i blandt:0)

3 kommentarer:

Solveig sa...

Oh! dukketeater er gøy! fikk lyst å lage et for lillemann jeg - takk for inspirasjon. kermit er søt:)

Frøken Englefjes sa...

Dukketeater er jo gøy!
Tenkte bare å tipse deg om min lille trekning om du vil være med!

karola sa...

Men så vackert ordnat...vilken proffsig teater!!