8. feb. 2009

Herlig, fantastiskt og skjønt!!


Litt ustø, men med stor entuiasme og glede har vi vært på skitur i skogen. Helgen har bare vært utrolig herlig og skjønn.


Kaldt, men mye herlig sol og flott snø, som vi alle har boltrer oss med.

Lørdag ble det grillmiddag i skogen.

Middagen ble avrundet med litt søt dessert:0)

Tidligere på formiddagen dro jeg til byen for å gjøre unna noen æren. Jeg fikk også tid til å treffe strikkedamene fra Hobbyboden på cafe, og det var kjempe kos å se dem alle, for nå var det en stund siden sist.
Posene mine var fulle av garn, men jeg hadde ikke strikkepinner:0( for de var hjemme så om kvelden var jeg sprekkeferdig av arbeidslyst. Ett hodebånd og en lue ble resultatet.
I det jeg skulle gå fra cafèn dultet jeg uheldigvis borti en herremann i 60- årene. "Ååå beklager ", sa jeg. " Det går fint", svarte herremannen og kikket nysgjerrig bort på alle damene som satt og strikket og pratet bak ryggen min. "Er dere en strikkeklubb, spurte han han nyfiken og med glimt i øye. Ja, sa jeg. Har du lyst å være med kanskje, spurte jeg smilene?
Ææ nei, det ligger ikkje for meg, svarte han noe usikker, men, sa han Dere er jo ikke gamle...
Gamle, sa jeg spørrende og overrasket? Ja, er det ikke bare gamle som strikker då? Eh nei sa jeg vi er alle kvinner i vår beste alder som du ser. Jammen da må det være moderne slo han fast, for det er første gang i mitt liv, jeg har sett så mange flotte jenter på en gang med pinner mellom hendene, og snakketøyet i full vigør.
Nei, no rusler eg hem tè ho mor og forteller ka eg ha sett, og hun vill ikkje tro meg!! Tenk hon è moderne!! E`dokker her neste lørdag også, spurte han håpefull. Men det kunne jeg dessverre ikke love han. Håper ho mor trodde ham, og nå føler seg "moderne". *Fnis*
God morsdag.

2 kommentarer:

Guttemamma sa...

Artig...klart vi unge smekre konene strikker og!! Klem med øsnke om en deilig morsdag

Sologbolig sa...

Ja da er eg også moderne !! hehe! Nydelige vinterbilder. Her også har vi masse kvit snø. Det er så fint. Var på hytta i helga. Måtte lage et innlegg på det og snøen. Ha ein fortsatt fin kveld!