30. mars 2011

Litt poesi på en deilig vår kveld...


(foto: Lars Verke)

Etter en flott vårdag med tur i skog og mark, mellom fjord og fjell, har jeg lyst å dele et dikt med dere skevet av dikteren vår Olav H. Huge fra Ulvik, og det heter:


Det er den draumen.....

Det er den draumen me ber på at noko vedunderleg skal skje,

at det må skje -

at tidi skal opna seg,

at hjarta skal opna seg,

at dører skal opna seg,

at berget skal opna seg,

at kjeldor skal springa -

at draumen skal opna seg,

at me ei morgonstund skal glida innpå ein våg me ikkje har visst um.



Ja grip drømmen! Av og til skjer ting som en ikke har drømt om... ta en tur til Den Gode Feen og se hva hun har opplevd selv om hun ikke hadde drømt tanken engang:-)

27. mars 2011

Maileg drømmer...


Har vært en tur på "landet", og da går alltid turen innom interiørbutikken. Der var det som alltid mye som fristet.




Dessverre så husker jeg ikke butikknavnet, men butikken ligger i Norheimsund og de har ett godt utvalg i butikken både av Green Gate, maileg og andre kjente merkenavn som Riviera Maison osv.


Mye pent her ikke sant? :)

24. mars 2011

Hipp hurra for Sweet Memories


Klikk på bilde, og besøk den herlige bloggen Sweet Memories, som også har egen nettbutikk med samme navn. Hun jubilerer og har et kjempe flott blogglotteri pågang!!

23. mars 2011

Sløsing...?


Kanskje litt sløsing med godteri å lage krans av dem, men absolutt lurt dersom du prøver å holde den smale linjen ;-)

22. mars 2011

Kokohus...


Flotte fuglehus ikke sant?

20. mars 2011

I 4. etg...

i Bogstadveien nr 11 hos H&M finner du den nye "Home "avdelingen.
Moderne og litt "hipp"synes jeg. Men med mye søtt og pent i tekstil til hjemmet.

Ønsker du å handle så må du finne deg en magnet handlevogn, en liten magnet tavle.

også fylle du den med små magneter som viser varen du ønsker å kjøpe.
Litt rotete synes jeg. For det var foreløpig bare en vegg med alle merkene på.

Så der stod vi å letet etter rett brikke.....
I kassen gikk det fort og greit, og varen kom raskt i handleposen, så får butikken flere "plukk vegger" for magnetene så blir det litt enklere for kundene:-)

Vell ute på gaten igjen, slo det meg at her var det et lite paradis for interiør interreserte for over gaten for Home ligger...
Home & Cottage
og Kremmerhuset...

18. mars 2011

For Japan and Libya with Love



Mine tanker går i dag til menneskene i Japan og Libya som står over umenneskelige prøvelser. Ønsker du å hjelpe er det mange organisasjoner som tar i mot bidrag. f. eks. Rødekors, Reddbarna og Unicef .

17. mars 2011

Påskepynt

Jeg har vært på tur til tigerstaden, og da hadde jeg med en tur til Søstrene Grene. Jammen sant så var det kommet inn litt påskepynt og andre nyheter. En pakke servietter,
kaninkuler og soppkuler
og den tradisjonelle oppvaskekosten var litt av det som ble med hjem i kurven.

Jeg stod litt lenge og siklet på dette koppestativet, men jeg var litt redd for at jeg ikke fikk den i kofferten og gjennom securitien på Gardemoen, så jeg tok ikke sjangsen... Angrer litt;0)
Jeg var også innom den nye Home avdelingen hos H&M, men det forteller jeg mer om i ett annet innlegg. Snart helg jenter!! Deilig å vite..

7. mars 2011

Drømmer forsatt...

Ja jeg drømmer forsatt om varmere vær og sommer, og da jeg kom over disse bildene av en "jente campingvogn". Falt jeg helt for fristelsen til å låne bildene med meg.
Har du sett noe så lekkert? Tenkt å ha dette som lekestue? Ja jeg tror nesten datter og mor ville ha kranglet litt om hvem sin det var.. fnis;0)
Det går sikkert ann å finne en gammel campingvogn på www.finn.no som du kan pusse opp til deg og lillemor.
Ja, så kan dere leke butikk og selge vafler gjennom vinduet:0) Herlig å drømme.. ps. legg merke til de lekre boksene...



6. mars 2011

Titt tei:0)


Hei!! Lenge siden sist:-) Ja tenk en mnd. er gått siden forrige innlegg. Utrolig hvor fort tiden kan løpe avsted...

Har tanken streifet deg at våren er her snart, og at det er viktig å være beredt?
Ja, er du så heldig å eie et lite strandhus, så er det jammen på tide å lufte det litt. Feie gulvet for sand, og bære ned de deilige badehåndklene dine..

Eller kanskje du drømmer om et lite lysthus i hagen? En redskapbod fra Coop bygg gjør nytten! Så det er bare å komme seg av sted å bestille, og husk nå for all del litt maling slik at du får malt den ferdig i påsken slik at den er helt klar til ferien... Ja, for vips så er sommeren her over oss...

Det håper i alle fall jeg:-) Har du noen planer for våren og sommeren?

8. feb. 2011

Fruens gleder i en grå hverdag...


På en grå og regnfull dag, så er det faktisk en glede å tømme oppvaskemaskinen, når det er så mye pent som åpenbarer seg:-)
Å stable kjørlene på plass i skapet er kjekt, og det er nesten med litt tristhet jeg lukker døren. Kjenner jeg det "gnager litt", så åpner jeg døren en gang til og gløtter inn bare for å fryde meg selv i noen sekunder, før jeg atter igjen stenger skattene mine inne.

Drømmen er vitrineskap med lys inni.

Siden husbonden også tømmer oppvakemaskinen, så har jeg latt han ha sine svarte Ikea kopper i fred, slik at han også skal få inspirasjon til å arbeide oftere på sine egne prinsipper.... ;0)

6. feb. 2011

Heldige meg...

På lørdag var en venninne innom med fødselsdagsgavetil meg. Det var ikke bare en gave men hele tre stykker! Pent innpakket og med ekte silkesløyfe! Ikke noe tull altså..:0)
For anledningen dekket jeg med green gate service mitt, som har vokset en god del i det siste.
I den største gaven gjemte det segen fantastisk flott bok, som bare er helt nydelig.
En bok som to bloggdamer har laget, og hvor de presenterer andre bloggsøstre. Jeg har ikke hørt om boken før, så jeg var helt målløs når jeg så alt det vakre som åpenbarte seg, når jeg åpnet boken.

I boken møter du svenske og norske interiørbloggere. Boken anbefaler jeg på det varmeste!
Ellers så fikk jeg deilig hjemmelaget jordbær sjokolade og flotte quiltestoffer. Sant jeg er heldig?
God uke!

Så søte!!


Herlige ikke sant? Som dere ser her på bloggen så har jeg funnet utrolig mye pent inne hos Garnstudio. Ta deg en tur innom du også, er sikker på at du finner noe som faller i smak:-)

3. feb. 2011

Liker du å hekle?


Hos Drops finner du oppskrift til denne søte harepusen, som holder rede på hvor langt du er kommer i boken din.

1. feb. 2011

Tilda nyhet!!


21. februar lanseres Tone Finnanger sin nye Tildabok- Tildas Atelier. Gurimalla som jeg gleder meg til å se hva Tone har skapt og funnet på denne gangen



Stikk ord er Fruit Angel
og Bird Angel. Lyst til å se mer? Ta den en tur innom Panduro



31. jan. 2011

Herlig vårstrikk fra Drops Design


Har du sett så søt påskeskylling? Herlig påskekuleoppskrift til bjørkeriset finner du hos Drops Design. Klikk på bilden og du kommer til oppskriftene, dersom du også har lyst til å strikke.

Disse harepusene falt jeg også pladask for, utrolig søte ikke sant?