23. okt. 2011

Gleden som ble kortvarig....


Husbonden har fått viljen sin , og vi har instalert varmepumpe. Varmepumpe er noe som jeg synes ser forferdelig ut. Hadde det ikke vært for at vi trenger varme så hadde jeg droppet hele greien. Heldige meg skulle få velge type, siden jeg var opptatt av å få noe som var lite og gav lite lyd. Valget falt på en toshiba anbefalt av asmaforbundet. Pumpen er stille og tar lite plass, så det er ganske så greit. Men hvor vi skulle plassere pumpen var ikke enkelt. Tilslutt ble vi enige. Både montør, husbond og jeg. Siden vi har pusset opp hele huset, og forsatt "står midt i det". Så er ikke alt oppe på plass. Slik som gardinstang og lister. Når montøren kom for å sette opp herligheten, gikk jeg en tur ut i fineværet. Trodde jo at montøren hadde kontroll, og det gjelder jo å benytte sjangsen når solen endelig skinner her i regnbyen. Da jeg kom tilbake, var det med forskrekkelse at jeg registrerte at montøren ikke hadde tenkt på at jeg skulle ha gardiner!!

Jeg bemerket det, og svaret var heng opp persiener... Jeg holdt på å gå ut av mitt gode skinn... I rein fortvilelse løp jeg på KID og kjøpte gardinstang og gardiner den ettermiddagen, og mine bange anelser ble bekreftet. Stangen kom rett på viften, så gardiner vil stenge for varmluften...

Pumpen var plassert helt inne i kroken, og jeg forstod ingen ting... Hva hadde han tenkt på ?!!
På min nye helsparklete vegg , som er malt og så tapesert med Laura Asley tapet, skulle en varmepumpe nå flyttes slik at varmen kom fram og ut i rommet. Jeg ba en stille bønn om at hullene ville bli gjemt bak gardinen. For jeg trodde det var snakk om 2-4 hull som ville vises. men der tok jeg skammelig feil... Når montøren ett par dager etterpå tok ned igjen pumpen, så var det ikke mindre en 30 hull som åpenbarte seg. Ja hele det ene hjørne av veggen var/er perforert av skruehull...

Her ser du et lite utsnitt.... Hadde det ikke vært for god oppdragelse så hadde jeg hylt høyt, ja skreket meget høyt!! Skriket satt liksom bare fast i halsen... Jeg var bare helt stum av fortvilelse, over å se den ødelagte veggen. Jeg spurte montøren med rolig stemme hva han planla videre for den ødelagte veggen... "ja , nei jeg vet ikke, jeg, men det ser ut til at du må tappesere igjen" Ja, tenk han sa jeg måtte tappesere!! Jeg er enda i sjokk.... Etter litt diskusjoner, og fram og tilbake så forstod jeg at det var nyttesløs å ta denne saken med den unge montøren. Så på mandag tropper Fruen opp på kontoret til montørens sjef!!!!


En ulykke kommer jo sjelden alene. Se her hva jeg også har oppdaget på mitt nyinnkjøpte bord fra Home & Cottage... Noen har slått av biter fra det ene bordbeinet, og laget hakk i bordplaten. Har en av arbeiderne som går her i kikkerten, men det er jo umulig å bevise noe... Snufs, snufs.... Lykken varer ikke evig...

7 kommentarer:

Unknown sa...

Ååååå, så sint jeg hadde vært!! Det der må du gå videre med. Ihvertfall utlevere firmaet... Så tragisk!

Håper at det ordner seg for deg. Stå på krava!

Jane sa...

Jeg er oppdratt etter normal folkeskikk jeg også, men for å si det sånn så hadde ikke jeg greid å holdt igjen. Jeg hadde sagt klart ifra til han montøren. Hjelper ikke om han er ung. Han skal kunne jobben sin. Får håpe alt ordner seg når du får snakket med sjefen.

Så kjipt med bordet også da. Sinnsykt uheldig du/dere var. Får håpe dere får orden i det også.

klem Jane.

siri ore elle sa...

Hei!

Skjønner godt du er helt fortvilet, en fagmann burde jo kunne jobben sin bedre enn dette!! Og at han tom ødelegger et bord....

Vi fikk akkurat inn 2 varmepumper, han som var hos oss støvsugde tom opp etter seg og tok med all embalasje. Sånn skal det være.
Håper dere kan få prisavslag, lykke til i alle fall!!!

Fru Samuelsen :-)))

Pink lady sa...

Hei!

Jeg hadde blitt rasende om jeg hadde en avtale med montør om plassering og han ikke overholdt den. Jeg håper det løser seg slik at du får en økonomisk kompensasjon for de merutgifter du får til ny tapetsering.

Og lykke til med å finne ut av dette med ødelagt spisebord. Er det mulig? Det er jo veldig uærlig av dem å ikke melde ifra om ting de ødelegger og erstatte det.

Lykke til!

Sologbolig sa...

Så fortvilandes!! Eg sier som eg har sagt mange ganger: i mitt hus komme ingen håndverkere inn uten at eg er der heile tida og passer på !!!!! Har utrolig mange dårlige erfaringer, det vere seg rørleggere, snekkere eller elektrikere.....sjossete og uforsiktige og ikkje kan de telle (timer) heller. Klart at det er mange bra håndverkere. Si fra og stå på ditt, skulle bare mangla !! Lykke til !

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Fy flate så uheldig du har vært :(

Vi har fått innstalert varmepumpe her for noen uker siden, å jeg var her sammen med montøren hele tiden og ble enig om det han hadde som forslag før han borret et eneste hull...
Beundrer måten du har taklet dette på, for jeg HADDE hylt !!!! Å så bordet på toppen og da :((

Håper det blir en løsning på dette til slutt med happy ending !!

Klem Heidi

Siv Marie sa...

huff..jeg føler med deg! Vi har også hatt snekkere her som har vært helt håpløse og ødelagt mye. Det virker som om de må" fotfølges" hele tiden.Ellers tar de seg helt til "rette".