19. jan. 2009

Melitta


Jeg drikker ikke kaffe, men det har jo som kjent og bør vært litt kaffebesøk i heimen i det siste:0) Så jeg var på Rema 1000 her om dagen og spurte etter melittaposer, slik at jeg kunne servere gjestene mine noe godt og varm i koppen.

Den unge jenten i blå Rema 1000 klær stirret på meg som om jeg kom fra en annen planet, og sprøsmåltegnet stod skrevet i hele ansiktet hennes. Melittaposer... gjentok hun, som om hun smakte på ordet, øynene rullet opp og hun tenkte... næeeei det har vi ikke var svaret jeg omsider fikk.

Rema 1000 som jeg var på er stor og har sikkert alle de 1000 varene som en Rema skal ha, så svaret fant jeg underlig.


Men en herremann i 70 årene kom meg til unnsetting. "FILTERPOSER", sa han finner du bak neste reol og blinket så søtt, og ganske riktig der fant jeg melitterposer/filterposer... altså

Ja det heter filterposer, så nå har jeg lært det... Hva sier du, og har du noen gang hørt ordet melittaposer? Eller er det meg som roter litt? Kanskje jeg begynner å bli gammel? tji hi. Etter en liten sørferunde fant jeg i alle fall mange kreative sjeler som har brukt kaffefilter til å lage gøy kort

laget av Hobbyhimmel
Artig og kreativ bruk av melitter/filterposer ikke sant?

4 kommentarer:

Jannicke sa...

Jeg har hørt om melitterposer! Og ikke er jeg haugammel heller!!
Tror jeg hadde stusset litt over navnet filterposer... Det virker mer fremmed ;o).Natti!

micano sa...

Jeg har aldri hørt om melitterposer! :-) Kanskje det er forskjell fra plass til plass hva det kalles??
Ha en fin uke!

Sologbolig sa...

Eg tror det kaltes melittaposer med ein gang traktekannene kom. Det heitte nok Melittaposer pga av produsenten, så gikk det vel over til å heite filterposer fordi det var fleire som begynte å produsere disse posene. Tror eg ! Å nå fikk eg lyst på kaffi, så eg ropte til gubben at han måtte sette på litt kaffi !!! Ha ein fin dag !

Anonym sa...

Melitta Bentz heter hun tyske damen, som oppfant det vi i dak kjenner som kaffe filteret