28. jan. 2008

Å fylle år


Jeg våkner glad hver morgen.
Det synger i mitt sinn.
Mitt hjertes skog er vårgrønn
som hagens lyse lind.

Jeg vet nok:
I mitt ansikt har årene satt spor.
Men hjerte er en vårskog hvor blå fioler gror.

Jeg går omkring beruset av kjærlighet og vår.
Et hjørne av mitt hjerte er ennå tyve år.
Dikte skrevet av Dagny Tande Lind er utrolig vakert og minner meg på at er du åtti eller tyve år så er det hvordan du tar det og ikke hvordan du har det som betyr noe.
Å fylle år er kjekt ( i alle fall forsatt tji hi), så på fredag hadde jeg besøk av strikkevenninner i anledning min fødselsdag:0) Vi spiste, strikket og pratet til langt på natt. Flotte garngaver og bok fikk jeg også. Heldig grisen meg!! Jeg gleder meg til å ta fatt på nytt strikkearbeid i duse vårfarger, men jeg har bestemt meg for at miyaken skal gjøres unna førs, ellers er det fare for at den ender opp som en ufo. ...
Tusen takk jenter for en koselig aften:0)

3 kommentarer:

elin1976 sa...

Gratulerer så mye. Jeg har også snart birsdag...er fisk...men for de som har lest litt om stjernetegn kunne vel nesten de fatte det:O)
Svigermor har bursdag i dag, så i går var vi i selskap til henne.
Kos deg masse :O)

Cruzidull sa...

Hei og takk for sist.
Kjempetrivelig strikkebursdag :)
og knall god sjokoladefondue! Nam nam! Hils svarte skatten fra meg, hun var jo helskjønn.

hobbyvenn sa...

Gratulerer med vel overstått fødselsdag. Så masse fint du har fått, og nydelig dikt. Håper vi treffes i kveld!